انس در 2 هفته گذشته به زیر 1900 دلار سقوط کرده است، این خبر را در ابتدا کسی باور نمی‌کرد زیرا همه انتظار داشتند انس یک نفس برای صعود برای فتح قله تاریخی داشته باشد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، انس طلا در 2 هفته گذشته ریزش‌های عجیب و غریبی داشته و به زیر 1900 دلار نزول کرده در این گزارش به علل این ریزش خواهیم پرداخت:
 
شرایط کاهش ریسک پذیری در بازارهای سهام همچنان ادامه دارد، اما در شرایط پیش بازار، شاخص‌ها در یک موج اصلاحی صعودی در نوسان هستند و احتمال اصلاح صعودی کوتاه مدت تقویت شده است. اما باید شرایط بازار در شروع به کار بازار نیویورک مدنظر قرار گیرد تا واکنش بازار نسبت به اخبار تعطیلات آخر هفته سنجیده شود.
انس در 2 هفته گذشته به زیر 1900 دلار سقوط کرده است، این خبر را در ابتدا کسی باور نمی‌کرد زیرا همه انتظار داشتند انس یک نفس برای صعود برای فتح قله تاریخی داشته باشد.
 
با توجه به افزایش تقاضا برای دلار، قیمت به کمترین سطح در بیش از 5 ماه اخیر نزول کرده است، ریزش انس طلا به علت تقویت دلار در بازارهای جهانی بود؛ در برابری یورو به دلار، تقاضا برای دلار افزایش داشته و اخبار تورمی اروپا نیز تأثیر محدودی در بازار داشته و روند قیمت همچنان در میان مدت نزولی است، و احتمال اول نیز ادامه این روند خواهد بود.
 
انتشار متن مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا مشخص شد که اعضای این نهاد همچنان به ادامه سیاست‌های انقباضی برای کنترل کامل تورم پایبند هستند و همین موضوع موجب افزایش تقاضا برای دلار و کاهش ریسک پذیری و سطح تقاضا در بازارهای سهام شده است.
 
در بازار طلا، همانطور که پیش بینی شده بود، با انتشار متن مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو و مشخص شدن پایبندی اعضا بر کنترل کامل تورم و ادامه سیاست‌های انقباضی، تقاضا برای دلار افزایش یافته و قیمت طلا محدوده حمایتی مهم و روانی 1900 دلاری و میانگین 200 روزه را به پایین شکسته و احتمال نزول میان مدت قیمت تقویت شده است.
 

طبق تصویر فوق بعد از چهار هفته نزول، انس طلا توانسته این هفته صعود را تجربه کرده است. انس به قیمت زیر 1900 دلار نزول کرده بود و حال در این هفته باز هم به بالای 1900 دلار سعی دارد صعود کند، اگر بتواند وارد فاز جدیدی از صعود تا 1938 دلار خواهد شد وگرنه ریزش بیشتری متصور است.

لینک کوتاه
بازار جهانی طلا بازارهای سهام

اخبار مرتبط

ورق طلای جهانی برگشت!

ورق طلای جهانی برگشت!

قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه افزایش... 24 آبان 1402

رونق بازارهای سهام آسیا

رونق بازارهای سهام آسیا

پس از اینکه داده‌های شغلی ایالات‌متحده احساسات بهتر اقتصادی ایجاد کرد، معاملات آسیا... 13 شهریور 1402

نظرات شما